مفتول فنری برای شاخه

شاخه چیست؟

به محصولی که پس از یک سری عملیات که توسط دستگاه شاخه کن روی مفتول انجام می پذیرد، شاخه گفته می شود. شاخه ها بعضا خواص متفاوتی از مفتول مادر خود (از نظر میزان سفتی و خاصیت فنری) پیدا می کنند.

دستگاه شاخه کن دستگاهی با طول زیاد است که ابتدا مفتول با قرار گرفتن در آن به صورت کاملا صاف و بدون هرگونه خم شدگی درآمده، سپس به طول مد نظر طبق سفارش مشتری قطع شده و سر و ته مفتول توسط دستگاه درگیر شده و حول محور خود مفتول چرخانده می شود.

چرا مفتول را به صورت شاخه در می آوریم؟

شاخه کردن مفتول، مقاومت آن را در برابر خم شدن و انحنا را افزایش داده و خاصیت فنری آن را افزایش می دهد. مفتولی که به صورت شاخه در می آید، تصلب بیشتری نسبت به مفتول عادی دارد. استفاده از شاخه برای اسکلت و شاسی وسایل مختلف کاربرد بیشتری دارد.

مصارف شاخه چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد، مفتول شاخه شده برای ساخت اسکلت و شاسی وسایل مختلف کاربرد دارد. از مفتول شاخه شده در اسکلت تشک خواب فنری، شاسی چادرهای مسافرتی، شاسی آفتابگیر های خودرو و ... استفاده می شود.

برای چادرهای مسافرتی بسته به سایز آنها از شاخه با قطرهای مختلف استفاده می شود. اما در آفتاب گیر خودروها معمولا از شاخه با قطر 1.8 میلیمتر استفاده می شود. همچنین برای اسکلت تشک فنری معمولا از شاخه 4میلیمتر استفاده می شود.


برای مشاوره و پاسخگویی به هرگونه سوال با ما در تماس باشید.