مفتول برای ساخت فنر

یکی از رایج ترین کالاهایی که بوسیله مفتول های فنری تولید می شود، انواع فنر در سایزها و شکلهای مختلف برای مصارف گوناگون می باشد.

این فنرها توسط دستگاه های CNC تولید می شود. از مفتول فنری با سایزهای مختلف برای این منظور استفاده می شود.

انواع فنرها

فنرها به سه دسته فنرهای فشاری، فنرهای کششی و فنرهای پیچشی تقسیم می شوند.

از این فنرها برای مصارف گوناگون نظیر: فنر انتهای خودکار، فنر کلیپس، فنر آیینه برقی خودرو، ترازوهای دستی و ... کاربرد دارد. این فنرها توسط دستگاه های CNC از مفتول های کربن بالا تولید می شود

فنرهای فشاری

فنرهای فشاری به فنرهایی گفته می شود که بین گام های فنر فاصله وجود دارد و به صورتی طراحی و ساخته شده اند که در اثر فشار وارد شده جمع شود. معمولا ابتدا و انتهای مفتول بکار رفته در این نوع فنر ها نورد شده و بصورت تخت در می آیند. از این نوع فنر ها در صنعت موتورسیکلت و دوچرخه بعنوان کمک فنر، صنعت لوازم التحریر (خودکارهای دکمه ای و مدادهای اتود)، لوازم الکترونیکی (کلیدهای فشاری و میکروسوئیچ ها) و ... استفاده می شود.

فنرهای کششی

فنر های کششی معمولا گام های چسبیده به هم دارند و امکان فشرده شدن ندارند. ولی در عوض می توان آنها را کشید. برای این منظور معمولا مفتول ابتدا و انتهای دو سر فنر را به صورت حلقه یا قلاب در می آورند تا کشیدن آنها به راحتی انجام پذیرد. از این فنر ها در ترازوهای کوچک دستی، دستگاه های کنترل رنگ شدگی خودرو و ... استفاده می شود.

فنرهای پیچشی

فنرهای پیچشی مانند فنرهای کششی می باشند با این تفاوت که دو سر ابتدایی و انتهایی فنر به گونه ای طراحی شده اند که مناسب عملیات پیچشی می باشد. از این نوع فنر ها در ابزارهای صنعتی (مانند سیم چین و انبردست و ...)، انواع کلیپس مو و روسری و ...، گیره های لباس، دستگیره در و ... استفاده می شود.


برای مشاوره و پاسخگویی به هرگونه سوال با ما در تماس باشید.